Welkom gast! Actieve onderwerpen | Aanmelden | Registreren

21 Pages«<1718192021>
Nieuwe reviewer
GeSi Offline
#361 Gepost : dinsdag 27 juli 2010 19:23:30(UTC)
Rang: Advanced Member
Groep: Registered

Bedankte: 0 keer
Is bedankt: 20 keer in 15 post(en)
Twinlife schreef:
GeSi schreef:
De nieuwe reviewer/reviewster is aktief, en de nick is bekend. Meer is toch niet van belang.

blijkbaar wel...anders vraag ik het toch niet.....beetje onzinnige reactie vind je niet...

Ik gaf alleen maar aan dat ik het niet van belang vindt om de echte identiteit van de nieuwe reviewer te weten. En zo denken er (vast) meer mensen over.

Misschien was je eigen reaktie wel een beetje onzinnig.
Twinlife Offline
#362 Gepost : dinsdag 27 juli 2010 19:55:26(UTC)

Bedankte: 2 keer
Is bedankt: 20 keer in 19 post(en)
GeSi schreef:
Twinlife schreef:
GeSi schreef:
De nieuwe reviewer/reviewster is aktief, en de nick is bekend. Meer is toch niet van belang.

blijkbaar wel...anders vraag ik het toch niet.....beetje onzinnige reactie vind je niet...

Ik gaf alleen maar aan dat ik het niet van belang vindt om de echte identiteit van de nieuwe reviewer te weten. En zo denken er (vast) meer mensen over.

Misschien was je eigen reaktie wel een beetje onzinnig.

Denk het niet, je schrijft nu IK en begint voor andere mensen te spreken die zelf ook een reactie kunnen geven.
GeSi Offline
#363 Gepost : dinsdag 27 juli 2010 20:08:04(UTC)

Zodra ik hier iets schrijf is het altijd MIJN mening dat lijkt me zonneklaar.
En aangezien de overige forumbezoekers niet melden dat ook zij willen weten wat de NAW gegevens van de nieuwe reviewer zijn, blijft mijn conclusie overeind dat er vast meer mensen zijn die het geen biet uitmaakt.
rhr_nl Offline
#364 Gepost : woensdag 28 juli 2010 8:58:04(UTC)

Is bedankt: 12 keer in 10 post(en)
Hallo Gesi,

Ik zou het prettig vinden als je je eigen mening alleen op jezelf betrekt, en niet doet alsof de rest van de wereld dezelfde mening heeft als jij hebt. De NAW gegevens van de nieuwe reviewer hoef ik niet te weten, wel had ik graag gezien dat de nieuwe reviewer zich voorsteld of zijn ‘oude’ geocaching nick bekend maakt zodat ik weet tegen wie ik praat als ik een cache aanbiedt.
3 gebruikers bedankt rhr_nl voor deze post.
Mars Express op 28-7-2010(UTC), Twinlife op 28-7-2010(UTC), Remunj op 28-7-2010(UTC)
jo-anne Offline
#365 Gepost : woensdag 28 juli 2010 13:13:39(UTC)

Bedankte: 21 keer
Is bedankt: 12 keer in 8 post(en)
Toevallig deel ik de mening van GeSi in dit geval...
Dus dat klopt dan weer, hoeven we daar niet boos om te worden.

Maakt het uit wie de persoon achter de reviewer is ?

Natuurlijk is men nieuwsgierig, was ik eerst ook wel...
Maar zolang het reviewen goed gedaan wordt,
zal het mij een worst wezen wie erachter zit.

Als diegene zijn/haar cachers-nickname niet bekend wil maken,
is dat iets dat we zullen moeten accepteren.

Ik kan me er, eerlijk gezegd, wel iets bij voorstellen.
Binnen het vrijwilligerswerk heb ik een aantal verschillende functies en
het is voor veel mensen moeilijk te begrijpen dat ik de ene keer een andere
pet op heb dan de andere keer...

Uiteindelijk is het gewoon een vrijwilliger voor Groundspeak,
niets meer en niets minder.
Alis volat propriis
1 gebruiker bedankte jo-anne voor deze post.
janneke&jip op 28-7-2010(UTC)
GeSi Offline
#366 Gepost : woensdag 28 juli 2010 13:36:18(UTC)

Ik wil hier nog wel iets aan toevoegen.

Er werd door rhr_nl gezegd dat bij het van belang vind om te weten met wie hij van doen heeft als hij een cache aanbied.
Volgens mij is dat niet nodig, je biedt hem immers aan aan groundspeak, waar een van de reviewers (en je weet nooit welke precies) de cache zal gaan oppakken om te reviewen. Het kan zelfs zo zijn dat een cache niet wordt geodgekeurd, en bij een het opnieuw aanbieden er een andere reviewer naar gaat kijken.
Twinlife Offline
#367 Gepost : woensdag 28 juli 2010 15:36:33(UTC)

GeSi schreef:
Het kan zelfs zo zijn dat een cache niet wordt geodgekeurd, en bij een het opnieuw aanbieden er een andere reviewer naar gaat kijken.

In dit geval ben jij niet goed geinformeerd, de reviewer die hem afkeurt zal hem ook weer gaan reviewen...!
Twinlife Offline
#368 Gepost : woensdag 28 juli 2010 15:39:56(UTC)

jo-anne schreef:
Maakt het uit wie de persoon achter de reviewer is ?

Nee het maakt niet uit....maar IK wil het graag weten!
En misschien konden de forum lezers/posters iets meer vertellen.

Of het jou of een ander iets uit maakt en of het belangrijk is heb ik geen boodschap aan. Wink
rhr_nl Offline
#369 Gepost : woensdag 28 juli 2010 16:38:07(UTC)

Laten we ons lekker allemaal verschuilen achter onze nick. Gewoon lekker onpersoonlijk bezig zijn, alsof we allemaal pleinvrees hebben. Bang dat iemand iets aan te merken heeft op ons doen en laten. Lekker allemaal blauwe smurfjes zijn die er allemaal hetzelfde uitzien, hetzelfde doen en hetzelfde denken. Trekken we twee smurfjes een rode broek aan ipv een witte, die mogen dan ook nog een baard laten staan en die noemen we dan reviewer. Wat zou de wereld dan toch mooi zijn, hè. Lekker iedereen hetzelfde. Lekker straight forward. Geen persoonlijk geneuzel waar je rekening mee moet houden, nee gewoon je ding doen en klaar. Je schiet een cache een zwart gat in , en gaat rustig zitten afwachten tot 1 van de grote smurfen je cache met nummertje 1298 heeft afgewerkt en weer terug poept uit het zwarte gat. Hoera cache gereviewed en nu wachten tot ftf-smurf erop duikt. Een mooie geautomatiseerde samenleving. Een 1 of een 0, geen andere mogelijkheden. Lekker eenvoudig, voor iedereen te begrijpen en vooral geen teleurstellingen. Reviewers moeten computers zijn, die alleen een 1 of een 0 kunnen uitpoepen, published of not-published. Stel je voor, het wordt een beetje menselijk, en dat die mensen dan ook nog eens dingen gaan doen die je niet verwacht! Zit je een beetje tegen Grote Smurf te mailen dat je het er absoluut niet mee eens bent dat je cache is afgekeurd. Blijkbaar vinden we dat in het Hyves tijdperk waarin je de hele wereld tot vriend kunt bombarderen en net zo makkelijk weer kunt ontvrienden geheel normaal. Lekker duidelijk, 1 of 0, vriend of geen vriend maar daadwerkelijk weten wie er aan de andere kant achter het toetsenbord zit interesseert ons werkelijk helemaal niet meer. Wie kent Barny nu werkelijk? Volgens mij is het best een goeie jongen alleen weet hij zich hier af en toe een beetje ongelukkig uit te drukken.

Geocaching is een schoolvoorbeeld van het mooie aan het internet. Met het plaatsen van 1 doosje kan je honderden mensen blij maken en met elkaar in contact brengen middels events. Laten we aub dat persoonlijke aspect niet uit het oog verliezen. Gaat het erom dat honderd smurfen je cache hebben gevonden of gaat het erom dat je een x aantal mensen blij hebt gemaakt? De persoonlijke noot in een logje, de lach of de traan, is wat het spel zo mooi maakt. De reden waarom je wel of niet een zwak voor iemand krijgt en wellicht zonder hulp van hyves en buiten de virtuele wereld om als vriend gaat beschouwen. Het internet is een middel om mensen met elkaar te verbinden, laten we er geen doel op zich van maken. Zo is ook het plaatsen van caches een samenspel tussen reviewer en cache plaatser. Mag dat een beetje persoonlijk zijn?
Underground Offline
#370 Gepost : woensdag 28 juli 2010 16:53:27(UTC)
Rang: Administration

Groep: Registered, Administrators

Bedankte: 18 keer
Is bedankt: 22 keer in 17 post(en)
@rhr_nl:
Wel een mooi betoog en zit zeker wat in.
Maar nu dit terugkoppelen aan dit draadje. Is het anders, persoonlijker, als je een tweede nick hebt? Stel 'GeoGuy' is 'Hendrikus' (willekeurige nick), maakt het dan persoonlijker? Of ken je alle geocachers persoonlijk en indien je de 'andere' nick weet, dan weet je zijn telefoonnummer gelijk?

Neem nu jou: rhr_nl
Voor mij niet persoonlijk. Ik ken je niet, weet niet wie je bent etc. Wat is het verschil? Moet ik dat weten? OK, je hebt gelijk, het is een digitale ontmoeting. Maar we wisselen standpunten uit, ervaringen etc.
Natuurlijk is het zo, dat als ik je tijdens het cachen tegenkom en je zegt: "ik ben pietje puk van team rhr_nl.", dan weet ik de link te leggen. Maar dat heb ik nu niet en toch is het leuk om op fora elkaar zo 'tegen te komen'.

Misschien moet je zelf eens beginnen met het persoonlijker te maken en alles in te vullen in jouw profiel en ook de avatar te veranderen in een pasfoto van jou, Dan voeg je wel daad bij het woord en maak je het iets persoonlijker, al is het dan nog steeds niet persoonlijk natuurlijk, want het blijft een digitale ontmoeting.

Nog persoonlijker: Vul de Cachepool in en ga andere cachers ontmoeten. ;-)

Maar nogmaals, in jouw betoog zit wat in. Maar of het weten van een tweede nick het persoonlijker maakt betwijfel ik. Wel zou het nieuwsgierige mensen (waaronder ik) de nieuwsgierigheid bevredigen.

- Robert
GeSi Offline
#371 Gepost : woensdag 28 juli 2010 17:13:25(UTC)

Twinlife schreef:
GeSi schreef:
Het kan zelfs zo zijn dat een cache niet wordt geodgekeurd, en bij een het opnieuw aanbieden er een andere reviewer naar gaat kijken.

In dit geval ben jij niet goed geinformeerd, de reviewer die hem afkeurt zal hem ook weer gaan reviewen...!

Ik heb hier alleen maar weergegeven wat kruimeldief een tijdje geleden zelf heeft gemeld. Ik mag toch aannemen dat hij weet hoe het reviewproces in elkaar steekt. Dus je conclusie dat ik niet goed geinformeerd ben deel ik niet.
bbommel Offline
#372 Gepost : woensdag 28 juli 2010 17:17:57(UTC)
Rang: Newbie

Is bedankt: 0 keer in 0 post(en)
sorry hoor, maar ik snap het donders goed dat hij/zij nick zijn normale nick geeft. Kijk naar kruimeldief, stel ok hij houdt er niet echt van, maar stel dat hij nu naar een event gaat wordt hij volledig bedolven onder gezeur van het reviewen.... dan heb je nooit meer rust.

Laten we nou gewoon blij zijn dat er iemand bij is gekomen die zoveel tijd erin wil stoppen zodat wij ons spelletje kunnen spelen ???
Lepman Offline
#373 Gepost : woensdag 28 juli 2010 17:21:03(UTC)

Bedankte: 26 keer
Is bedankt: 10 keer in 8 post(en)
bbommel schreef:
sorry hoor, maar ik snap het donders goed dat hij/zij nick zijn normale nick geeft. Kijk naar kruimeldief, stel ok hij houdt er niet echt van, maar stel dat hij nu naar een event gaat wordt hij volledig bedolven onder gezeur van het reviewen.... dan heb je nooit meer rust.

Laten we nou gewoon blij zijn dat er iemand bij is gekomen die zoveel tijd erin wil stoppen zodat wij ons spelletje kunnen spelen ???

Zo is het maar net, bbommel bedankt dat je voor ons bent gaan reviewen BigGrin
Underground Offline
#374 Gepost : woensdag 28 juli 2010 17:24:03(UTC)
Rang: Administration

Groep: Registered, Administrators

Bedankte: 18 keer
Is bedankt: 22 keer in 17 post(en)
bbommel schreef:

Ik ben van mening dat Kruimeldief er juist bewust voor kiest om op de voorgrond te staan. Zie alleen al twitter. Naar mijn mening zoekt hij de aandacht op.
Ook schrijft hij in bij events als Kruimeldief en niet onder Douwtrappers. Dus dan ga je als reviewer.

Maar los daarvan begrijp ik ook wel de keuze. Het is een keuze van GeoGuy. Kun je leuk vinden of niet, maar dat is zijn goed recht!
Sterker nog, je moet nog oppassen. Stel door gewroet en gegraaf komen mensen er toch achter, wat dan? Dan heb je nog de kans dat die persoon ermee stopt ook nog (indien die teveel gezeur krijgt).
bbommel Offline
#375 Gepost : woensdag 28 juli 2010 17:29:27(UTC)
Rang: Newbie

Is bedankt: 0 keer in 0 post(en)
klopt maar kruimel is dan ook al erg lang bezig en opgegroeid met geocaching als reviewer, de nieuwe reviewer "geoguy" zal ook al lang met geocaching bezig zijn, en in alle rust kunnen blijven genieten van tochten lopen zonder dat iedereen hem/haar aan zijn/haar kop loopt te zeuren.

Ik blijf bij mijn statement, wees blij dat er iemand bij is die kruimeldief zijn werk kan verlichten, want zoveel tijd als hij er de afgelopen jaren in stopte was echt onmenselijk. Maar tja ik zal het wel mis zien.
rhr_nl Offline
#376 Gepost : woensdag 28 juli 2010 17:36:10(UTC)

@Underground: Ik ben voor jou precies wie ik wil zijn. Een optelsom van digitaal uitgewisselde ervaringen en standpunten. Als je er een plaatje bij wilt hebben, bezoek mijn profiel op geocaching.com, ik ben de linker helft. Gelukkig ben ik voor jou geen oranje leeuwtje dat 59 berichten heeft uitgepoept.

Jij bent voor mij hetzelfde; een optelsom van uitgewisselde standpunten en ervaringen. In tegenstelling tot het overgrote deel van forumgebruikers, iemand die ik weleens real life de hand wil schudden (komt dat globalcaching event er nog?) en waarmee ik wel eens verder zou willen bomen over onze standpunten en ideeen want via de digitale snelweg is het te lastig om elkaar te overtuigen. Je bent voor mij te herkennen aan een wereldbolletje met een kompas ernaast maar je bent meer dan dat.

Geoguy houdt die deur gesloten. Hij is reviewer geoguy, wellicht over een tijd een optelsom van ervaringen en standpunten maar op een event zou ik er zo een halfuur tegenaan lullen en alleen maar denken dat het Ruud4d (of een andere nick) is. Daar blijf ik toch een beetje onbehaaglijk gevoel bij krijgen en dan praat je ook digitaal toch op een andere, zakelijkere manier. En dat is bijzonder jammer binnen zo’n informeel gebeuren als dit. Ik wil een reviewer gewoon recht in z’n gezicht kunnen zeggen wat ik van z’n werk vind, dat komt veel beter aan dan een stom berichtje met een oranje leeuwtje of een plaatje van mijn gezicht ernaast.

Je kunt ervoor kiezen om reviewer te worden en er vervolgens voor kiezen om naar een event te gaan. Sommige dingen gaan niet samen en sommige dingen wel. Het vervelende van het leven is dat je af en toe keuzes moet maken. Maar doe wel alles open en eerlijk.
1 gebruiker bedankte rhr_nl voor deze post.
Underground op 28-7-2010(UTC)
Twinlife Offline
#377 Gepost : woensdag 28 juli 2010 18:45:08(UTC)

bbommel schreef:
want zoveel tijd als hij er de afgelopen jaren in stopte was echt onmenselijk. Maar tja ik zal het wel mis zien.

Ja dat heb je mis....hij wilde niet anders toch?
1 gebruiker bedankte Twinlife voor deze post.
jandebehanger op 19-8-2010(UTC)
jo-anne Offline
#378 Gepost : woensdag 28 juli 2010 21:18:16(UTC)

Bedankte: 21 keer
Is bedankt: 12 keer in 8 post(en)
rhr_nl schreef:
Laten we ons lekker allemaal verschuilen achter onze nick.

Geen last van.....

LOL
Alis volat propriis
rhr_nl Offline
#379 Gepost : donderdag 19 augustus 2010 13:29:43(UTC)

Volgens mij is GeoGuy een (ex) moderator van het gc.nl forum. Zie deze cache.

Sinds wanneer modereren reviewers cache logs en passen ze coordinaten aan? Ik dacht al dat reviewen een zware baan was maar nu ik begrijp dat je alle logjes moet lezen, modereren en vervolgens coords moet aanpassen....
1 gebruiker bedankte rhr_nl voor deze post.
jandebehanger op 19-8-2010(UTC)
Lepman Offline
#380 Gepost : donderdag 19 augustus 2010 17:39:21(UTC)

Bedankte: 26 keer
Is bedankt: 10 keer in 8 post(en)
Het aanpassen van coordinaten gebeurde altijd al op verzoek van de plaatser.
Hij kan zelf het coordinaat tot een maximale afstand aanpassen. Verplaatst hij de cache verder dan die maximale afstand, moet dit via een reviewer.

Het verwijderen van notes op een cachepagina door een reviewer is voor mij ook nieuw.
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
21 Pages«<1718192021>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen enquêtes creëren.
Je kunt hier niet stemmen op enquêtes.