Google Analytics, maar ook de log analyzer weten niets van forumbezoekers of welke deel van de website in het bijzonder. Ze maken daar geen onderscheid in.
Ja, ik kan wel kijken wat de meest populaire pagina's zijn etc.
Ook weet Google Analytics niets over de website zelf en heeft dus ook geen idee of ze ingelogd zijn of niet. Dit is een functionaliteit van de webserver en niet van de webpagina (waar het Google Analytics script in zit). Daarom weet ik ook niet de verhouding gasten/bezoekers hits.
Dus je kunt niet zeggen dat de 'leden' minimaal 1x per week het forum bezoeken.
Wat we wel weten is de bezoekers loyaliteit. En die is enorm vergeleken met andere sites (volgens Google Analytics). Volgens de benchmarks (vergelijking met vergelijkbare referentie sites) zijn onze bezoekers zeer loyaal. Zeer groot percentage komt geregeld terug.
Daar tegenover staat dan natuurlijk wel dat we wat minder scoren op het aantal nieuwe bezoekers. Dit alles heeft natuurlijk te maken met het feit dat het een zeer specifieke website is, met een kleine specifieke doelgroep en zelfs binnen die doelgroep moet je ons maar weten te vinden ;-)
Als je weet dat er in Nederland nog geen 20.000 actieve geocachers zijn, dan is 1500 *) unieke bezoekers per week een redelijk aantal. Vooral ook, omdat van die 20.000 waarschijnlijk niet iedereen actief is op geocache-sites (buiten caches op geocaching.com).
Ook is het goed om te zien dat het aantal groeit. Dit spreekt waardering uit. Niet iedereen is actief op het forum, maar ik zie wel dat mensen hier komen voor andere zaken als:
- caches zoeken
- tools
- en recentelijk de wiki waarop nu ook steeds meer bezoekers komen (terwijl die nog verder gevuld wordt)
*)
De wiki bezoekers/hits zijn niet meegenomen in de cijfers, omdat dit een andere website is.