Welkom gast! Actieve onderwerpen | Aanmelden | Registreren

3 Pages<123>
Chatsessie met Groundspeak reviewer
jo-anne Offline
#21 Gepost : donderdag 29 juli 2010 19:37:33(UTC)
Rang: Advanced Member

Groep: Registered

Bedankte: 21 keer
Is bedankt: 12 keer in 8 post(en)
In ieder geval een goede stap.

Dankjewel !

ThumpUp
Alis volat propriis
Underground Offline
#22 Gepost : woensdag 4 augustus 2010 18:36:04(UTC)
Rang: Administration

Groep: Registered, Administrators

Bedankte: 18 keer
Is bedankt: 23 keer in 18 post(en)
Even een herinnering voor morgen, donderdag 5 augustus, om 20:30 is de chatsessie met de Groundspeak reviewer Frogfoot1/GeoawareBE op www.globalcaching.nl.
Stel jouw vragen die je hebt aan de reviewer en/of hoor wat hij te antwoorden heeft op andermans vragen.
GeSi Offline
#23 Gepost : woensdag 4 augustus 2010 19:28:59(UTC)

Bedankte: 0 keer
Is bedankt: 20 keer in 15 post(en)
Kan er misschien nog een antwoord gegeven worden op de vraag die ik in post 19 heb gesteld.
Voor de zekerheid zal ik hem nog eens herhalen:

Aanhalen:

Verder wil ik de vraag in de groep gooien of er ook van deze chatsessie weer een afschrift of eventueel een samenvatting ergens geplaatst kan worden. Gezien de vakantietijd denk ik dat er toch wel mensen geinteresseerd kunnen zijn in deze sessie, en wegens hun (welverdiende) vakantie misschien niet zelf aanwezig kunnen zijn.

barny Offline
#24 Gepost : vrijdag 6 augustus 2010 18:08:54(UTC)

Is bedankt: 9 keer in 9 post(en)
het botte antwoord wat maar niet gegeven word is dus een dikke NEE

zo slijt het mooie laagje glimmend chroom van deze site wel snel af, ik wacht wel af wat onder het glimmende vandaan komt

Barny
Team Firefox Offline
#25 Gepost : vrijdag 6 augustus 2010 18:24:37(UTC)

Bedankte: 8 keer
Is bedankt: 6 keer in 6 post(en)
Die samenvatting zal best wel weer gaan komen. Maar mocht het teveel werk zijn, kan er in een apart draadje toch de gehele sessie gezet worden? Dan kan iedereen lezen wat er besproken cq gevraagd is.
The sky is the limit .... the sun, GPS and satellites.

Groundspeak Volunteer Geocache Reviewer for The Netherlands and Luxembourg

GeSi Offline
#26 Gepost : vrijdag 6 augustus 2010 18:37:55(UTC)

Aangezien ik zag dat underground dit topic heeft gezien en niet reageerd heb ik mijn samenvatting op het geocaching.com forum geplaatst voor de geinteresseerden.
Het is hier te lezen.
De broekies Offline
#27 Gepost : vrijdag 6 augustus 2010 19:03:01(UTC)

Bedankte: 5 keer
Is bedankt: 21 keer in 8 post(en)
Gesi,

Mooi dat je zelf even een samenvatting plaatst, want je was zelf bij de chat. Dit is geen verworven recht voor de organisator van de chat (Underground), dit kan eenieder doen. Zo kan ook eenieder gebruik maken van de chatruimte om een chatsessie te organiseren met mensen uit de geocachingwereld, globalcaching faciliteert alleen hierin.

Leuk dat je ook in de chat kwam, wel jammer dat je de reviewer niet even welkom heette en gedag zei. Was misschien wel netjes geweest.

edit n.a.v. reactie (postje #29) van Lepman: ik vond het jammer dat er meerdere aanwezigen in de chat de uitgenodigde reviewer niet even welkom heetten en gedag hebben gezegd, was zeker netjes geweest.

Underground staat in een fikse file op dit moment (caravan geschaard op de A12), heeft dus wel even de moeite genomen via zijn mobiel te kijken (tja, wat doe je als je in de file staat he?)

Ik heb even jullie postjes over de chatsessie gelezen. Wederom jammer dat er zo'n rouwrandje aanzit nu, want dat is nooit en te nimmer onze bedoeling geweest.

Een chatsessie heeft mijn inziens alleen een slagingskans als je niet elke keer de chat volledig op een forum zet achteraf, het gaat er juist om dat mensen gaan komen, dat het een daadwerkelijke chat kan worden. Een samenvatting kan natuurlijk prima en dat heb jij dus al gedaan op groundspeak.

We hebben de chatsessies georganiseerd omdat we vaak op fora zagen dat er klachten waren over reviewen of over groundspeak. Het enige wat we wilden bereiken was dat mensen daadwerkelijk "in gesprek" kunnen met die partijen. Voor mij gaat er zeker wel een beetje het plezier af als er zo op punten en komma's wordt gemopperd achteraf. Probeer het nu toch positief te zien. En ok, als de opkomst laag is, dan is hij laag en dan moeten we concluderen dat er niet genoeg animo blijkt te zijn om (in dit geval) met een reviewer in gesprek te gaan, we hebben het in ieder geval geprobeerd.
Groot denken, is klein beginnen!
-Hemma
barny Offline
#28 Gepost : vrijdag 6 augustus 2010 19:36:59(UTC)

Is bedankt: 9 keer in 9 post(en)
hulde voor het duidelijke antwoord.
nu nog een iter opzoeken die de sessie doormeeld om op diverse flora gepubliceert te worden

Barny
Lepman Offline
#29 Gepost : vrijdag 6 augustus 2010 21:06:35(UTC)

Bedankte: 26 keer
Is bedankt: 10 keer in 8 post(en)
De broekies schreef:
Gesi,

Mooi dat je zelf even een samenvatting plaatst, want je was zelf bij de chat. Dit is geen verworven recht voor de organisator van de chat (Underground), dit kan eenieder doen. Zo kan ook eenieder gebruik maken van de chatruimte om een chatsessie te organiseren met mensen uit de geocachingwereld, globalcaching faciliteert alleen hierin.

Leuk dat je ook in de chat kwam, wel jammer dat je de reviewer niet even welkom heette en gedag zei. Was misschien wel netjes geweest.

Underground staat in een fikse file op dit moment (caravan geschaard op de A12), heeft dus wel even de moeite genomen via zijn mobiel te kijken (tja, wat doe je als je in de file staat he?)

Ik heb even jullie postjes over de chatsessie gelezen. Wederom jammer dat er zo'n rouwrandje aanzit nu, want dat is nooit en te nimmer onze bedoeling geweest.

Een chatsessie heeft mijn inziens alleen een slagingskans als je niet elke keer de chat volledig op een forum zet achteraf, het gaat er juist om dat mensen gaan komen, dat het een daadwerkelijke chat kan worden. Een samenvatting kan natuurlijk prima en dat heb jij dus al gedaan op groundspeak.

We hebben de chatsessies georganiseerd omdat we vaak op fora zagen dat er klachten waren over reviewen of over groundspeak. Het enige wat we wilden bereiken was dat mensen daadwerkelijk "in gesprek" kunnen met die partijen. Voor mij gaat er zeker wel een beetje het plezier af als er zo op punten en komma's wordt gemopperd achteraf. Probeer het nu toch positief te zien. En ok, als de opkomst laag is, dan is hij laag en dan moeten we concluderen dat er niet genoeg animo blijkt te zijn om (in dit geval) met een reviewer in gesprek te gaan, we hebben het in ieder geval geprobeerd.

Wat een somber postje?
De reviewer was aanwezig, er waren 15 bezoekers en dat in de vakantietijd en ik heb niemand horen klagen.
Dus volgens mij geslaagd maar goed, ik as er slechts een half uur.
Wat ik wel apart vindt is dat je één van de bezoekers er openlijk op aanspreekt dat hij de reviewer niet netjes een handje gaf?
Voor mij was het de 1e georganiseerde chat maar ben er de volgende zeker weer bij. En ik hoop dan meer tijd te hebben.
GensNet Offline
#30 Gepost : zaterdag 7 augustus 2010 14:26:26(UTC)

Is bedankt: 43 keer in 42 post(en)
JandeBehanger schrijft in het forum.gc.com:

> Ik heb eigenlijk niets met moderatie en censuur.
> Ik heb liever chaos dan censuur.

> Een van die verhalen van de Belgische reviewer vond ik wel typerend, toen er gesproken werd over het reviewen
> van caches in Nederland en België.
> Hij vertelde over het reviewen van een serie caches in België, waarvan de laatste in Nederland lag.
> Toen dezen online kwamen, had hij een mailtje gekregen of hij dat niet weer wilde doen.
> Schijnbaar hebben sommige mensen er behoefte aan dat taken en of gebieden scherp afgebakend worden.
> Beetje vreemd net alsof het in eigendom is.

JDB> Schijnbaar hebben sommige mensen er behoefte aan dat taken en of gebieden scherp afgebakend worden.

Dàt afbakenen van territorium doen een heleboel beesten óók met bijv. geur van urine.

Ene GeSi geeft antwoord in hetzelfde forum:

> Dat deze opmerking weer door een aantal mensen moest worden 'misbruikt' om de nederlandse reviewer(s) weer
> eens in een negatief daglicht te plaatsen was wel weer bijzonder jammer.

Je kunt overduidelijk merken dat je goede ervaringen met dàt heerschap hebt. Nou ikke dus helemaal niet.

> Als je de chat goed gevolgd had, dan had je ook gemeld dat de bewuste reviewer (Frogfoot1) ruiterlijk toegaf dat
> hij buiten zijn (toegewezen) gebied bezig was, maar dat hij deze cache als service voor de cachelegger van de
> bewuste serie had meegenomen.

Gewoon "service" van de zaak zou ik zeggen waar ik blij mee zou zijn.

> En dat de grenzen scherp zijn afgebakend vindt ik niet meer dan logisch.

Inderdaad logisch als je je bedenkt dat er eigenlijk helemaal geen landsgrenzen meer zijn. Zoals ik hierboven al schrijf is dit gewoon "service" van desbetreffende controleur en moet "men" dus niet zeuren. Zo "gewichtig cq belangrijk" is het keuren van schatten niet. Als je het Nederlandse heerschap gelooft, vallen er jaarlijks diverse doden bij het schatzoeken, omdat hij de meeste onnozele schaapjes wijsmaakt dat het een "aangelegenheid" is van op leven en dood. En er niet navenant naar handelt dat het "maar" een spelletje is.

> Groundspeak heeft de reviewers per land

Zoals ik al eerder schrijf, heeft vooral dè Nederlandse controleur behoefte aan afbakening van territorium, omdat hij anders in z'n "waardigheid/respect gekrengt wordt". Ik denk dat het andersom ook wel eens kan gebeuren dat de Nederlandse controleur op Belgisch grondgebied iets als "service" keurt en dan hoor je de Belgische controleur niet over zo'n bagatelle.

-= GensNet =-
1 gebruiker bedankte GensNet voor deze post.
jandebehanger op 7-8-2010(UTC)
GeSi Offline
#31 Gepost : zaterdag 7 augustus 2010 15:08:43(UTC)

Gensnet,

als je echt een discussie wil moet je die voeren op de plek waar die al liep (het geocaching.com forum) waar je immers de tekst vandaan hebt) en niet hier een stukje plaatsen dat in mijn ogen alleen maal tot doel heeft om de boel weer eens te gaan frustreren.
GensNet Offline
#32 Gepost : zaterdag 7 augustus 2010 16:23:27(UTC)

GeSi schreef:
Gensnet,

als je echt een discussie wil moet je die voeren op de plek waar die al liep (het geocaching.com forum) waar je immers de tekst vandaan hebt) en niet hier een stukje plaatsen dat in mijn ogen alleen maal tot doel heeft om de boel weer eens te gaan frustreren.

Waarom zijn sommige mensen zo voorspelbaar......???????

Deze discussie is duidelijk niet gewenst op het forum.gc.com, omdat ik daarvoor al eens op mijn vingers getikt ben door de moderator van dat forum. Als je goed leest op dat forum zul je ontdekken dat er héél eenzijdig richting groundspeak vrijwilligers gedaan wordt. Vrijwilligers mogen alles zeggen en doen en gebruikers worden bij het minste en geringste op de vingers getikt. Vrijwilligers kunnen in de ogen van moderator en groundspeak nooit wat verkeerd doen. Dacht je nu echt, dat ik mijn handen daar nu wéér aan ga branden?

-= GensNet =-
jandebehanger op 7-8-2010(UTC)
GeSi Offline
#33 Gepost : zaterdag 7 augustus 2010 19:00:33(UTC)

Gensnet,

Toch zou ik je vriendelijk willen verzoeken om op dit forum geen quotes van mij te plaatsen die ik elders (dus niet op dit forum)( doe. Naast het feit dat op zo'n manier verhalen uit hun context worden gehaald vindt ik het op zijn minst niet netjes om dat te doen.
jandebehanger Offline
#34 Gepost : zaterdag 7 augustus 2010 19:05:22(UTC)

Bedankte: 99 keer
Is bedankt: 0 keer in 0 post(en)
GeSi schreef:
Aangezien ik zag dat underground dit topic heeft gezien en niet reageerd heb ik mijn samenvatting op het geocaching.com forum geplaatst voor de geinteresseerden.
Het is hier te lezen.

Ik zie dat die samenvatting behoorlijk gekleurd is.
Er ontbreken namelijk forse stukken.

GeSi schreef:
Gensnet,

Ik vind het prima dat Gensnet stukken van mij overneemt.

Hoe zat het nu met dat event?
Moet ik maandag nu vroeg uit m'n nest of kan ik rustig aan doen?
Rustig van windhoos naar xUbuntu 10.04.
Laptop E500 600 mHz, single xUbuntu
Desktop en laptop E500 800 mHz dual boot.
Einde van de windhoos verslaving is in zicht.
GeSi Offline
#35 Gepost : zaterdag 7 augustus 2010 19:12:06(UTC)

jandebehanger schreef:
GeSi schreef:
Het is hier te lezen.

Ik zie dat die samenvatting behoorlijk gekleurd is.
Er ontbreken namelijk forse stukken.

Als je goed had gelezen staat er ook duidelijk dat het MIJN samenvatting is, en er is ook nergens aangeven dat alles wat er is ge zegd er in zou staan.

Maar het staat je uiteraard vrij om zelf ook een samenvatting te posten.
jandebehanger Offline
#36 Gepost : zaterdag 7 augustus 2010 19:21:47(UTC)

Bedankte: 99 keer
Is bedankt: 0 keer in 0 post(en)
GeSi schreef:
Als je goed had gelezen staat er ook duidelijk dat het MIJN samenvatting is, en er is ook nergens aangeven dat alles wat er is ge zegd er in zou staan.

Wat denk je dan te bereiken door zo'n gekleurde samenvatting te ventileren?
Is de opitciën niets voor jou?

GeSi schreef:

Vast wel.
Ik kon de chat niet volgen met mijn eigen computers, doordat ik verblijf op mijn vakantie adres.
Ik heb derhalve helaas geen materiaal van de chat kunnen opslaan.
Rustig van windhoos naar xUbuntu 10.04.
Laptop E500 600 mHz, single xUbuntu
Desktop en laptop E500 800 mHz dual boot.
Einde van de windhoos verslaving is in zicht.
Team Explorers Offline
#37 Gepost : zondag 8 augustus 2010 0:35:11(UTC)
Rang: Member

Is bedankt: 2 keer in 2 post(en)
jandebehanger schreef:
GeSi schreef:

Wat denk je dan te bereiken door zo'n gekleurde samenvatting te ventileren?
Is de opitciën niets voor jou?

GeSi schreef:

Vast wel.
Ik kon de chat niet volgen met mijn eigen computers, doordat ik verblijf op mijn vakantie adres.
Ik heb derhalve helaas geen materiaal van de chat kunnen opslaan.

Zo JdB , ik let even niet op en je bent weer tegen van alles en niets aan het aanschoppen?? Ik was net van de rust aan het genieten.
Nu moet je toch echt eens aan mij en de hele cache wereld eens uitleggen want nu eigenlijk je probleem is met Evert en komt niet met die l@# smoes dat het gaat om die ban op GC.nl want voor die tijd was je ook al bezig en een ban krijg je niet voor niets. Gezien de lappen onzin die je op de forum kwakt, kan dat verhaaltje over je ergenis/ woede/ haat?? er ook nog wel bij.

Mijn idee: Je bent echt nog zuur omdat je destijds geen reviewer bent geworden. Ik kan niets anders verzinnen.
Misschien wordt het tijd voor je dat je eens een andere hobby gaat zoeken. Ach nee, zeuren is je hobby en het maakt je niet uit waar het over gaat.
Mars Express Offline
#38 Gepost : zondag 8 augustus 2010 1:47:35(UTC)

Bedankte: 18 keer
Is bedankt: 24 keer in 20 post(en)
Team Explorers schreef:

Nu moet je toch echt eens aan mij en de hele cache wereld eens uitleggen want nu eigenlijk je probleem is met Evert

alsjeblieft niet, en anders via pm. dank u.
Voor de laatste GSAK 7.7.3 maintenance updates kijk je hier: http://gsak.net/board/in...220&view=getlastpost

Groet, Marcel.
GensNet Offline
#39 Gepost : zondag 8 augustus 2010 8:12:34(UTC)

Mars Express schreef:
Team Explorers schreef:

Nu moet je toch echt eens aan mij en de hele cache wereld eens uitleggen want nu eigenlijk je probleem is met Evert

alsjeblieft niet, en anders via pm. dank u.

Er zijn echt méér mensen die problemen hebben met Evert Aardema. Er wordt geprobeerd om dit onder het bekende vloerkleed te schuiven/dooppot te stoppen door te vragen om dit via e-mail uit te vechten en dat is precies wat dat heerschap graag wil. Want alleen op die manier komen zijn leugens niet aan het licht.

Onlangs melde ik een mini bijeenkomst en ik hoorde er toen helemaal niets meer van. Geduld kan mij niet verweten worden. Rechtstreeks contact zoeken ben ik mee gestopt. Als er iets aan aan zou mankeren, moet je een bericht van de controleur krijgen wat er aan schort. Totale Funkstille. Een "bemiddeling" heeft contact gezocht en gevraagd hoe dit nu zit. Je wordt met twee richtlijnen om de oren gegooid die hoogwaarschijnlijk alleen maar in het hoofd van dè controleur bestaan of hij heeft ze "ter plekke" bedacht, want daar zie ik hem wel voor aan. Anders smijt hij je dolgraag met regeltjes om de oren, maar nu dus niet en dat maakt mij erg argwanend. De mini bijeenkomst valt dus mooi in het water en meneer de controleur lacht weer in z'n vuistje. En dan maar volhouden dat hij schatten van mij goedkeurt. Natuurlijk is dit een grote farce en ik blijf me er iedere keer over verbazen hoeveel leugen trucs meneer op voorraad heeft om mij en een heleboel andere mensen iedere keer opnieuw te beduvelen.

-= GensNet =-
jandebehanger op 8-8-2010(UTC)
GensNet Offline
#40 Gepost : zondag 8 augustus 2010 8:45:30(UTC)

TuuronTour schrijft:

> We moeten er ook niet te zwaar aan tillen......

Er niet te zwaar aan tillen doet de controleur dus wel. Hij maakt je namelijk wijs dat het een spelletje is op leven en dood.

> - foutjes maken doen we allemaal wel eens.

Klopt!

> Zolang men er maar van leert.

En hier gaat de controleur iedere keer de fout in, want hij leert er niets van en blijft iedere keer enorme fouten maken. Dàt kan hij blijven doen, omdat groundspeak hem de hand boven het hoofd (willens en wetens) onvoorwaardelijk blijft houden.

Foutjes kunnen gemaakt worden,

Klopt!

> en dat zal in de toekomst ook niet anders zijn.

Klopt, maar er wordt nooit wat van geleerd of worden er consequenties aan verbonden en daarom kan zo iemand ongebreideld fouten blijven maken zonder dat dit gevolgen voor hem heeft.

-= GensNet =-

jandebehanger op 8-8-2010(UTC)
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
3 Pages<123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen enquêtes creëren.
Je kunt hier niet stemmen op enquêtes.