Welkom gast! Actieve onderwerpen | Aanmelden | Registreren

CacheZoeker
Underground Offline
#1 Gepost : vrijdag 6 november 2009 17:56:06(UTC)
Rang: Administration

Groep: Registered, Administrators

Bedankte: 18 keer
Is bedankt: 24 keer in 19 post(en)
Binnenkort in dit theater: CacheZoeker

Nog 1 of 2 dagen wachten en dan is het zover. Toch wil ik het al even melden, want we zijn er best enthousiast over.
CacheZoeker is een Google Android applicatie (dus voor smartphones als HTC Magic, G1, HTC Hero etc).

Wat doet of kan deze applicatie zoal:
- caches in jouw buurt (als je via globalcaching tool de gpx geupload hebt)
- Integratie met Wikitude, zodat je de caches in reallife view kan zien (zie wikitude)
- Kompass met indicatoren (afstand en richting tot Waypoint)
- Cachebeschrijving (indien gpx geupload mbv van Globalcaching tool)
- Kaart (met cache-iconen en lijn van jouw naar ingestelde waypoint) (satelliet of wegenkaart)
- Waypoint Manager

...maar plaatjes zeggen meer als woorden...
plaatje 1, cachelijst
plaatje 2, cachebeschrijving
plaatje 3, kompas
plaatje 4, kaart
plaatje 5, kaart menu
plaatje 6, kaart satelliet
plaatje 7, kompas menu
plaatje 8, nieuw waypoint
plaatje 9, selecteer waypoint
plaatje 10, cachelijst menu
plaatje 11, cachelijst filter
plaatje 12, wikitude, reallife view

Opmerking: als je op de cache klikt in de cachelijst, dan wordt de cachebeschrijving gelijk geladen en de kompas of bestemmingswaypoint gelijk ingesteld.

Wij kunnen niet maar zo iedereen de caches in de buurt laten zien. Vandaar dat dit via een upload van de gpx moet via het globalcaching tool. Maar ook zonder deze optie kun je er goed mee cachen. Er zit een Waypoint manager op en het is daardoor goed als GPSr te gebruiken met een papieren cachebeschrijving OF via het browsen naar de cachebeschrijving op geocaching.com.

Verder zal de applicatie eerst hier op de site komen te staan en moeten de mensen hun telefoon registreren in Mijn Dashboard. Zodra wij voldoende indruk hebben dat de applicatie doet wat hij moet doen, zullen we hem echt gaan releasen.

edit:
voor terracaching.com caches hoef je niets te doen. Je hoeft hiervoor niet jouw telefoon te registreren en een gpx file te uploaden.
Informatie  

Geocache Submitter (Download)

Voor het beheren en aanmaken van geocaches.
  • Offline bewerken van jouw geocaches
  • WYSIWYG HTML editor
  • Alle Waypoints overzichtelijk op de kaart
  • Controle op veel voorkomende fouten
  • en nog veel meer...

Deze informatie is alleen zichtbaar als je niet aangemeld bent.
Underground Offline
#2 Gepost : zaterdag 7 november 2009 13:53:18(UTC)

Er is een versie beschikbaar nu. Voordat we hem op de Android Market gooien, willen we eerst wat meer testen. Daarom is hij nu alleen via onze site beschikbaar nu.

link:
http://www.globalcaching.nl/downloads/_files/cachezoeker.apk

Om deze applicatie op jouw toestel te krijgen, doe dan het volgende:
A. zorg ervoor dat je van onbekende bronnen kunt installeren
Menu->Instellingen->Toepassingen
Zet dan een vinkje bij 'Onbekende bronnen'
B. download de applicatie
Mail jezelf de link en open de mail in jouw mobiel en klik op de link
of browse naar dit bericht op jouw mobiel en klik op de link.
C. installeer de applicatie
Open het gedownloade bestand.

Vandaag zal er nog een nieuwe versie van het Globalcaching tool uitkomen. Hiermee kun je dan jouw gpx file uploaden.

We hebben graag terugkoppeling over de applicatie. Dus meld als iets niet werkt, niet duidelijk is of...dat alles werkt.
Vertel ook wat je goed of minder goed vindt. Laat ons niet in het donker ;-) Want alleen met jullie terugkoppeling kunnen we het beter maken.

edit:
nog even vergeten te melden. Voor de wikitude mogelijkheid moet je natuurlijk wel wikitude geïnstalleerd hebben.

edit2:
BELANGRIJK!!!!: De applicatie vereist een minimale versie van Android van 1.6.
De HTC Magic heeft dit en de G1 ook naar mijn weten, maar de HTC Hero slaat 1.6 over en moet je dus wachten op versie 2.0
De Android 2.0 is al een tijdje uit, maar nog niet voor de HTC telefoons.
Underground Offline
#3 Gepost : zaterdag 7 november 2009 15:34:07(UTC)

Er is nu een nieuwe versie van het Globalcaching tool (V3.3.0.0).
Met deze versie kun je een GPX file uploaden. Als je dan met de CacheZoeker de cachelijst opvraagt, dan krijg je de caches te zien binnen een straal van 5km van jouw lokatie van de caches in de GPX file.
Underground Offline
#4 Gepost : maandag 9 november 2009 16:35:17(UTC)

De CacheZoeker applicatie is nu beschikbaar via de Google Market. Dus het is nu voor iedereen eenvoudig om hem te installeren.

Op dit moment staat v1.1 ter download in Market. Wijzigingen tov v1.0:
add: Track zichtbaar op kaart (kun je wissen)
add: De door jouw gevonden caches zijn nu herkenbaar door schatkist symbool (indien je jouw telefoon aangemeld hebt in Mijn Dashboard en je jouw geocaching.com naam hebt ingevuld.
add: Zelf toegevoegde Waypoints hebben nu ook een icoon (gele ballon met M erin)
fix: De kaart wordt minder vaak getekend, waardoor batterij bespaard wordt als de kaart tab geselecteerd is.

Ik weet niet wie, maar iemand heeft de applicatie een 5 sterren rating gegeven. Leuk om te zien dat de applicatie gewaardeerd wordt. Ook hier via de site, PB, heb ik positieve reacties gehad over de applicatie. Wij gaan er dus volop mee door. Er staan nog genoeg wensen op het lijstje. O.a. dat je de tracks online kunt bekijken en bewerken, layers op de kaart aan en uit kunt zetten etc etc.

- Robert
Underground Offline
#5 Gepost : vrijdag 13 november 2009 14:25:57(UTC)

Speciaal voor de HTC Hero mensen is er nu ook een versie gemaakt van Cachezoeker voor Android 1.5.
Aangezien we nog niet weten wanneer Android 2.0 uit komt op de HTC Hero, toch deze tijdelijke versie gemaakt.
Tijdelijk, want zodra iedereen over is naar minimaal 1.6 zal de 1.5 versie komen te vervallen.

Hij staat in Android Market onder: CacheZoeker Android 1.5

- Robert
rimates Offline
#6 Gepost : woensdag 18 november 2009 15:36:11(UTC)
Rang: Advanced Member

Groep: Registered

Bedankte: 0 keer
Is bedankt: 2 keer in 1 post(en)
Nou gisteren mijn nieuwe HTC Hero ontvangen en de cachezoeker gelijk even geprobeerd. Een super applicatie en een aanvulling voor het cachen. Ik zal welliswaar mijn GPSMAP 60CSX als nummer een blijven gebruiken, maar deze gaat er absoluut bij draaien.
Normaal plannen wij een aantal caches en werken deze uit. Maar zoals afgelopen weekend hadden wij tijd over en wilde nog wat extra's. Nou in zo een geval is deze tool super. Even de cachezoeker aan en je kunt weer verder.

Nu heb ik nog een vraag over de mogelijkheden met deze cachezoeker. Ik zou het persoonlijk mooi vinden om bij de cache beschrijving de laatste 5 logs te kunnen zien in dit programma. Handig als de cache even niet gevonden wordt en de ervaringen van de laatste loggers te lezen.

Ik heb gezien dat je kunt doorlinken naar de site en zo dus ook de logs kan lezen, maar voor ons zou dit een welkome aanvulling zijn.

Nogmaals een supertool!!!! Dancing Dancing

Rimates
Underground Offline
#7 Gepost : woensdag 18 november 2009 15:51:08(UTC)

rimates schreef:
Nou gisteren mijn nieuwe HTC Hero ontvangen en de cachezoeker gelijk even geprobeerd. Een super applicatie en een aanvulling voor het cachen. Ik zal welliswaar mijn GPSMAP 60CSX als nummer een blijven gebruiken, maar deze gaat er absoluut bij draaien.
Normaal plannen wij een aantal caches en werken deze uit. Maar zoals afgelopen weekend hadden wij tijd over en wilde nog wat extra's. Nou in zo een geval is deze tool super. Even de cachezoeker aan en je kunt weer verder.

Nu heb ik nog een vraag over de mogelijkheden met deze cachezoeker. Ik zou het persoonlijk mooi vinden om bij de cache beschrijving de laatste 5 logs te kunnen zien in dit programma. Handig als de cache even niet gevonden wordt en de ervaringen van de laatste loggers te lezen.

Ik heb gezien dat je kunt doorlinken naar de site en zo dus ook de logs kan lezen, maar voor ons zou dit een welkome aanvulling zijn.

Rimates

Het nadeel van doorlinken naar de originele cachesite is dat het traag is (niet echt bedoeld voor de telefoon).
Maar in de gpx staan ook logs en die kunnen we wel tonen (is tenslotte data die van de gebruiker zelf afkomt).
Dit zal ik toevoegen.

Om de cachepagina niet te zwaar te belasten zit ik aan het volgende te denken:
- standaard krijg je de cachepagina zonder logs
- er komt een link bij dat je de cachepagina kunt bekijken met logs
- er komt een instelling in CacheZoeker waarbij je kunt aangeven of je altijd gelijk de logs erbij wilt.
of:
de logs komen er altijd bij te staan. 5 logs van +/- 500 karakters is 2.5KB

We zullen eerst even testen met het laatste en kijken hoe dat in de praktijk uitvalt.
Dus we zullen de logs er altijd bij zetten.

- Robert

edit:
zit ik mij net te bedenken dat we de tussenpunten van een cache nog missen.
Dus als je op een cache klikt en naar de cachebeschrijving gaat. Dan zie je daar misschien dat je naar tussenpunten moet.
Hoewel een Waypoint invoeren heel makkelijk gaat, zou het toch handig zijn als alle Waypoints vermeld in de cachebeschrijving ook al in de telefoon komen te staan. Hoef je ze alleen maar te selecteren.

De logs staan er nu bij, maar ik zal de applicatie zelf ook uitbreiden met de mogelijkheid voor het automatisch aanmaken van Waypoints a.d.v de cachebeschrijving.
rimates Offline
#8 Gepost : woensdag 18 november 2009 17:46:13(UTC)
Rang: Advanced Member

Is bedankt: 2 keer in 1 post(en)
Underground schreef:
rimates schreef:

Rimates

Het nadeel van doorlinken naar de originele cachesite is dat het traag is (niet echt bedoeld voor de telefoon).
Maar in de gpx staan ook logs en die kunnen we wel tonen (is tenslotte data die van de gebruiker zelf afkomt).
Dit zal ik toevoegen.

Om de cachepagina niet te zwaar te belasten zit ik aan het volgende te denken:
- standaard krijg je de cachepagina zonder logs
- er komt een link bij dat je de cachepagina kunt bekijken met logs
- er komt een instelling in CacheZoeker waarbij je kunt aangeven of je altijd gelijk de logs erbij wilt.
of:
de logs komen er altijd bij te staan. 5 logs van +/- 500 karakters is 2.5KB

We zullen eerst even testen met het laatste en kijken hoe dat in de praktijk uitvalt.
Dus we zullen de logs er altijd bij zetten.

- Robert

edit:
zit ik mij net te bedenken dat we de tussenpunten van een cache nog missen.
Dus als je op een cache klikt en naar de cachebeschrijving gaat. Dan zie je daar misschien dat je naar tussenpunten moet.
Hoewel een Waypoint invoeren heel makkelijk gaat, zou het toch handig zijn als alle Waypoints vermeld in de cachebeschrijving ook al in de telefoon komen te staan. Hoef je ze alleen maar te selecteren.

De logs staan er nu bij, maar ik zal de applicatie zelf ook uitbreiden met de mogelijkheid voor het automatisch aanmaken van Waypoints a.d.v de cachebeschrijving.

Nou dat doe je snel..... Helemaal geweldig!!! Ik ben om!!!! Als je testers nodig hebt voor het een of ander, kun je me bereiken en zal ik mijn medewerking verlenen. Groet

Rimates
Underground Offline
#9 Gepost : woensdag 18 november 2009 19:54:14(UTC)

Bedankt voor het aanbieden om te testen!

Er is een nieuwe versie uitgebracht v1.4
Als je op een cache klikt in de cachelijst, wordt het kompas ingesteld naar het Waypoint en wordt de cachebeschrijving geladen.
Als je nu naar de cachebeschrijving gaat en op [menu] drukt heb je een extra optie: [Voeg Waypoints toe]
Selecteer je die optie, dan worden alle Waypoints uit de cachebeschrijving toegevoegd aan de Waypoint Manager.

Dus nu ook als iemand niet een additionele Waypoint lijst gemaakt heeft, maar alle Waypoints vermeld kriskras door de beschrijving, dan kun je hiermee al deze Waypoints automatisch toevoegen aan de Waypoint lijst om ze later te selecteren als bestemming.

Stel je hebt Waypoint (cache) GC4DF31 gekozen en deze bevat 10 opgegeven Waypoints. Dan krijg je de namen:
GC4DF31 - A01 (coordinaat)
GC4DF31 - A02 (coordinaat)
...
GC4DF31 - A10 (coordinaat)
in de Waypoint lijst (op te roepen in kompas menu)

....er moet een handleiding komen... ;-)

- Robert
cirkel Offline
#10 Gepost : woensdag 28 juli 2010 19:54:35(UTC)
Rang: Newbie

Is bedankt: 0 keer in 0 post(en)
hoe kan ik cachezoeker op mijn htc desire installeren?
In androlib kan ik nergens een install knopje vinden
Cirkel
Underground Offline
#11 Gepost : woensdag 28 juli 2010 20:18:20(UTC)

Klopt, androlib is alleen een site waar je applicaties kunt zoeken. Typisch applicaties installeren doe je mbv Market.
Als je bij jouw applicaties kijkt op jouw telefoon, dan zie je daar 'Market' bij staan. Daarmee kun je applicaties zoeken en installeren.

Start de applicatie op.
Druk op het vergrootglas (rechtsboven) en vul cachezoeker in.
Dan zie je 2 versies (aangezien je Android 2.x hebt)
Selecteer CacheZoeker (dus niet CacheZoeker voor Android 1.5)
en download die.

Verder, om het goed te laten werken, moet je de telefoon registreren in 'mijn dashboard' op deze site.

Succes.

PS:
De site gaat vanavond laat uit de lucht en komt pas morgen later weer online (hoop ik ;-)
CacheZoeker werkt dan wel, maar niet handig.
vuursteentjes Offline
#12 Gepost : woensdag 28 juli 2010 20:30:08(UTC)
Rang: Newbie

Is bedankt: 0 keer in 0 post(en)
Hoi

Heb je hier al eens gekeken???

http://androidapplicatio...amp;submitted=submitted

staan vol met geocaching apps!!

groetjes
Gebruikers die dit onderwerp bekijken
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen enquêtes creëren.
Je kunt hier niet stemmen op enquêtes.