Globalcaching

Globalcaching Forum

Je bent niet ingelogd. Klik hier om in te loggen.

GlobalcachingCacheStatusUpdate-beta.gsk (v4.0.2) macro

<   1   2   >
Auteur Reactie
Lilafee

Donateur
Hoe komt het als ik de macro laat lopen dat de nieuwste caches er in niet in staan?
Team Fjordies

Forum admin

Als reactie op Lilafee (Bekijk reactie):

Hoe komt het als ik de macro laat lopen dat de nieuwste caches er in niet in staan?
Kun je aangeven welke cache je mist?
Lilafee

Donateur
Weggelopen huisdier #Bonus (GC89E2P)
Deze heb ik alleen maar gecontroleerd omdat deze nieuw is.
Team Fjordies

Forum admin
Wat ik zo hier, zonder GSAK bij de hand, kan zien zou deze cache gewoon teruggegeven moeten worden. Ik moet thuis even kijken of dat inderdaad zo is.
Lilafee

Donateur
Er zijn nog caches die er niet tussen staan. Wat doe ik verkeerd?
Mars Express

Donateur
bij mij zat ie (GC89E2P) er zojuist netjes bij.

hij is echter pas vandaag gepublished, dus het kan best dat ie nog niet in de database van Global zat want dat kost ook even tijd..

dus probeer het nog eens, en kijk of ie er nu wel bij zit.
Team Fjordies

Forum admin
Ik heb net een update gedaan in mijn GSAK en zie de cache daar binnenkomen.
Lilafee

Donateur
Bedoel je de macro terug laten lopen?
Team Fjordies

Forum admin

Als reactie op Lilafee (Bekijk reactie):

Bedoel je de macro terug laten lopen?
Ja, als je de macro uitvoert zal deze cache binnenkomen. Dat gaat niet vanzelf

Als een nieuwe cache gepubliceerd is, duurt het tot een uur voor deze op globalcaching is binnengehaald.
de trije susters

Donateur
Userflags worden gewist. Dat wil ik niet..

Heb deze macro geïnstalleerd en laten 'lopen' en volgens mij werkt het prima. Alleen één heel vervelend ding voor mij is dat ook alle userflags in mijn database van niet gevonden caches zijn verdwenen.

Nu heb ik in de macro gezien dat er inderdaad een stukje code staat dat daarvoor zorgt. Ik wil dit graag uitzetten (kan daarvoor niet checkbox in macro?). Ik heb geen behoefte aan user flags bij de nieuw binnengehaalde caches.

Iemand een oplossing?
Mars Express

Donateur
De userflag wordt ook door andere macro's of GSAK functies soms onverwacht gewijzigd, daarom heb ik bij mij een paar extra velden aan de database toegevoegd (bv een Todo en nog een extra 'userflag' veldje) Aan die velden komt niemand. Toevoegen doe je via het waypoint menu en dan 'custom data', boolean, integer, tekst is oa mogelijk en je kan dit per database, of voor alle databases in een keer doen. Daarnaast kan je ook een van de 'User data' gebruiken. daar zijn er vier van en daar kan je tekst of getallen in zetten.
de trije susters

Donateur
Ja dat zou oplossing kunnen zijn. Ik heb trouwens nog nooit gehad dat userflags verdwenen door macro's, maar misschien had ik geluk.

Ik gebruik GDAK. Daar kun je met druk op 'knopje' selecteren in de totale database not founds tussen je caches met user flag die niet gevonden zijn (die caches heb ik alleen ook in gps) en de complete database not founds.
Gebruik ik heel veel als ik pad ben. Bijvoorbeeld om te kijken of er op de route van de door mij geslecteerde multi b.v. ook nog een tradi ligt. Dat is dan niet meer mogelijk.
Mars Express

Donateur
eh, ja het zou wel zo kunnen zijn dat die uerflags bij mij verdwenen vanwege deze macro

Eigenlijk wel gek dat de userflag wordt gebruikt, ipv de macroflag. Als ik zo in de code kijk lijkt me dat aanpassen ook geen groot probleem..
Team Fjordies

Forum admin
Ik kan dit op het todo-lijstje van deze macro zetten. Als het maar wel mogelijk blijft om nadat de macro klaar is alle nieuwe caches in het filter te krijgen
de trije susters

Donateur
Het creëeren van die mogelijkheid tot behoud userflags op de todo list (om mee te beginnen zou ik zeer op prijs stellen.
Eigenlijk is het gebruik van deze macro zonder die optie voor mij geen optie. En dat zou wel heel jammer zijn gezien de andere voordelen van deze macro.
<   1   2   >
<   1   2   >